PROGRAMUL REGIONAL VEST
DESCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 1 IULIE 2025
ÎNCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 1 OCTOMBRIE 2025
CUI SE ADRESEAZĂ
Întreprinderilor din Regiunea de Dezvoltare Vest a României (Hunedoara, Caras-Severin, Arad, Timiș), care necesită finanțare pentru creșterea nivelului de intensitate digitală.
FINANTARE
Alocarea totală a prezentului apel de proiecte este de 15.382.353 euro.
Valoarea finanțării nerambursabile este de minim 10.000 euro și maxim 100.000 euro, fără a depăși 30% din media aritmetică a cifrei de afaceri înregistrate în ultimele 2 exerciții financiare încheiate.
Contribuția solicitantului la finanțarea investiției, raportată la totalul cheltuielilor eligibile, este de minim:
- 10% pentru IMM-urile care au locația de implementare în județele Hunedoara sau Caraș-Severin;
- 17% pentru IMM-urile care au locația de implementare în județul Arad;
- 24% pentru IMM-urile care au locația de implementare în județul Timiș.
CRITERII DE ELIGIBILITATE SOLICITANTI
Sunt entitățile care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:
- sunt societăți constituite în baza Legii 31/199, sau în baza Legii nr. 1/2005, care se încadrează în categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici sau mijlocii;
- desfășoară activități în cel puțin un domeniu eligibil, respectiv au autorizate unul sau mai multe din codurile CAEN eligibile înainte de 16.07.2024
- nu desfășoară activități în domenii de activitate excluse și nu au autorizate coduri CAEN din domeniul TIC conform Anexa Lista coduri CAEN;
- au capacitatea financiară de a implementa proiectul asigurând contribuția proprie și cheltuielile neeligibile – în etapa de contractare se va dovedi capacitatea financiară prin extras de cont bancar / depozit/ linie/ contract de credit/scrisoare de confort;
- nu au datorii de plată nete neachitate în termen, către bugetul de stat, respectiv bugetul local;
- nu au avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior;
- au desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare de cel puțin 2 ani fiscali integrali anterior depunerii cererii de finanțare, respectiv au fost înregistrate cel târziu la 31.12.2022;
- au înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în exercițiul financiar anterior depunerii proiectului;
- nu au mai beneficiar de finanțare în cadrul unui proiect dedicat digitalizării în ultimii 5 ani înaintea depunerii;
- dețin un drept real pe o perioadă care acoperă minim 5 ani de la efectuarea plății finale prin drept de proprietate privată, concesiune, superficie, uzufruct, închiriere/comodat;
- nu se încadrează în categoria întreprinderilor în dificultate; nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității; nu au fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de minimis/ stat;
- depun un proiect care:
- se implementează la sediul social/ punctul de lucru din Regiunea Vest și este înregistrat la ONRC înainte de 16.07.2024
- respectă principiile privind dezvoltarea durabilă, accesibilitatea, egalitatea de șanse, gen, nediscriminarea și accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități;
- respectă cerințele privind principiul DNSH, imunizarea la schimbările climatice;
- este însoțit de un audit tehnic IT digital prin care se prezintă nivelul de intensitate digitală a solicitantului înainte de depunerea cererii de finanțare și de un Studiu de fezabilitate digitală (elaborate de un Hub de Inovare Digitală European sau de un furnizor de servicii de consultanță tehnică specializat în TIC)
- în urma implementării proiectului realizează cel puțin 7 din cele 12 tehnologii digitale DESI, respectiv:
- mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces a internet în activitatea profesională;
- apelează la servicii furnizate de către specialiști TIC (angajați proprii sau servicii externalizate);
- au conexiune internet cu viteză garantată de download de cel puțin 30 Mbps;
- mai mult de 20% dintre persoanele angajate folosesc dispozitive mobile cu conexiune la internet;
- dețin un website sau o pagină de internet;
- dețin un website cu funcții complexe;
- utilizează o rețea de social media;
- plătesc pentru publicitate pe internet;
- utilizează servicii CC (Cloud Computing) de complexitate ridicată sau cel puțin medie;
- emit facturi electronice care permit procesarea automată;
- vânzările provenite din activitatea de e-Commerce depășesc 1% din cifra de afaceri totală;
- vânzările web business-to-consumer (B2C) depășesc 10% din totalul vânzărilor online.
CHELTUIELI ELIGIBILE
Se acordă sprijin pentru investiții pentru următoarele categorii de cheltuieli:
- Cablare structurată și echipamente de tip rack și accesorii de conectică pentru infrastructura de rack;
- Echipamente hardware de tip server, switch, ups, router, firewall, central telefonică digitală sau VOIP, sisteme de monitorizare echipamente informatice;
- Echipamente hardware pentru stocare și backup de date;
- Echipamente hardware pentru sisteme wireless, rețelistică, WAN, LAN;
- Terminale hardware de tip desktop, laptop, videoproiector, imprimantă, imprimantă multifuncțională, scanner, echipamente video-conferință;
- Terminale hardware de tip tabletă, smart display, terminal smart, echipamente digitale specializate, incluse într-o soluție dedicată pe domeniul de activitate;
- Soluții de virtualizare servere, stații de lucru și alte dispozitive virtuale;
- Soluții complete de tip VPN client-server;
- Soluții de baze de date;
- Soluții de tip RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), WMS (Warehouse Management System), TMS (Transport Management System);
- Soluții/platforme de tip E-Commerce, B2B (business to business), B2C (business to customer);
- Soluții pentru procese de business, consumer to consumer;
- Soluții de optimizare a proceselor folosind aplicații de tip Low Code/No Code;
- Soluții care utilizează servicii și platforme de tip Cloud; sunt eligibile doar soluțiile care utilizează servicii și platforme de tip cloud privat;
- Soluții pentru implementarea, în fluxurile tehnologice, a tehnologiilor specific de utilizare a inteligenței artificiale, machine learning, IoT (Internet of Things), robotizării, învățării automate, realității augmentate;
- Soluții pentru implementarea tehnologiilor Blockchain, big data;
- Website de prezentare a companiei, website cu funcționalități complexe; Nu sunt eligibile cheltuielile de găzduire la terț
- Soluții de consolidare a securității cibernetice aplicabile pentru software/ găzduire/rețele;
- Adaptarea fluxurilor tehnologice, a echipamentelor și tehnologiilor, inclusiv a produselor/serviciilor oferite, pentru facilitarea utilizării de către persoane cu dizabilități;
- Achiziționarea, instalarea, configurarea, implementarea, punerea în funcțiune și integrarea programelor/aplicațiilor software standard specifice procesului de producție/prestare servicii;
- Servicii de consultanță/ analiză pentru realizarea Studiului de fezabilitate digitală – maxim 3% din valoarea eligibilă a proiectului;
- Servicii de auditare tehnică IT (inițial și final) – maxim 3% din valoarea eligibilă a proiectului;
- Cheltuieli indirecte in valoare totală de maxim 7% din costurile de mai sus: servicii de instruire și adaptare a personalului în contextul digitalizării; servicii de consultanță (elaborare, implementare proiect, achiziții), audit financiar extern, activități de comunicare și vizibilitate (obligatoriu).
- licențe temporare/ subscripții anuale/ multianuale
Este eligibilă taxa pe valoare adăugată nerecuperabilă aferentă cheltuielilor eligibile.
CHELTUIELI NEELIGIBILE
Cheltuieli excluse de la finanțare:
- cheltuielile cu subscripții anuale/ multianuale, abonamente;
- achiziționarea programelor/ aplicațiilor software personalizate;
- obiecte de inventar, telefoane mobile;
DURATA MAXIMA DE IMPLEMENTARE
Perioada de implementare a activităților proiectului este de maxim 12 luni, fără a depăși data de 31 decembrie 2029, cu posibilitatea de a fi prelungită în cazuri justificate.
Pentru o perioada de 5 ani, calculată de la efectuarea plății finale, activitatea nu va fi mutată în altă regiune, iar cifra de afaceri/ profitul din exploatare va fi cel puțin menținută la același nivel.
CRITERII DE SELECTIE/ DEPARTAJARE
Proiectele care obțin mai puțin de 60 de puncte prin aplicarea Grilei de evaluare tehnico-financiară vor fi respinse.
Departajarea proiectelor care au obținut același punctaj se va face în funcție de:
- Punctajul obținut la criteriul nr. 4;
- Punctajul obținut la criteriul nr. 5;
- Punctajul obținut la criteriul nr. 6;
- data și ora depunerii proiectului.
Ce poți face pentru a beneficia de o finanțare nerambursabilă? Informează-te din timp și alege o sesiune de consultanță prealabilă de accesare a programelor de finanțare. Aveți acces la o oră de discuții, fără nicio altă obligație ulterioară. În cadrul sesiunii, în baza direcțiilor de dezvoltare ale companiei dvs., putem oferi soluții personalizate și informații privind condițiile de accesare ale fondurilor nerambursabile.