fbpx
  • Bucuresti
  • Galati
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 1st Blanduziei Street, Sector 2
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 3rd Brăilei Street, 1st Floor
Crystal globe placed on moss ESG concept for environment Society and Governance Sustainable global

PTJ (Gorj, Hunedoara, Dolj, Galați, Prahova, Mureș) – Sprijin pentru microîntreprinderiACTIV 

PROGRAMUL TRANZIȚIE JUSTĂ

ACȚIUNEA ”DEZVOLTAREA ÎNTREPRINDERILOR ȘI A ANTREPRENORIATULUI” – COMPONENTA ”SPRIJIN PENTRU CREȘTEREA DURABILĂ A MICROÎNTREPRINDERILOR ȘI CREAREA DE NOI LOCURI DE MUNCĂ”, PRIORITATILE 1-6

DESCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 1 IULIE 2025

ÎNCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 1 SEPTEMBRIE 2025

CUI SE ADRESEAZĂ

Microîntreprinderilor din județele Gorj, Hunedoara, Valea Jiului, Dolj, Galați, Prahova, Mureș care necesită sprijin pentru dezvoltarea activității economice prin construcție, modernizare sau extindere spații noi de producție/ prestare de servicii, dotarea cu active și prin crearea de locuri de muncă pentru persoane defavorizate sau a celor afectate de procesul de tranziție la neutralitate climatică.

FINANȚARE

Bugetul total alocat programului este în valoare de 206.821.382 euro, cu următoarea distribuire
Județ Ajutor de minimis Alocare financiară totală/apel/ județ (euro)
PTJ/P1/1.2/1. B/GJ –  Gorj 90% 49.306.293
PTJ/P2/1.2/1. B/HD – Hunedoara 90% 38.601.700
PTJ/P2/1.2/1. B/HD/ITI VJ – ITI Valea Jiului 90% 9.650.423
PTJ/P3/1.2/1. B/DJ – Dolj 90% 36.446.155
PTJ/P4/1.2/1.B/GL – Galați 90% 22.569.050
PTJ/P5/1.2/1. B/PH – Prahova 90% 27.873.431
PTJ/P6/1.2/1. B/MS – Mureș 90% 22.374.330

Valoarea finanțării nerambursabile este de minimum 50.000 euro și maxim 300.000 euro, reprezentând ajutor de minimis.

CRITERII DE ELIGIBILITATE SOLICITANȚI

Solicitanții eligibili sunt entitățile care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

  • sunt microîntreprinderi constituite în baza Legii 31/1990 sau a Legii 1/2005 și înființate cel târziu la 31.12.2023;
  • au înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior deschiderii apelului și își asumă că se vor afla în această situație și la momentul contractării;
  • au domeniul de activitate eligibil vizat de investiție înscris în obiectul de activitate conform certificatului constatator. În cazul înființării unui nou punct de lucru sau activarea într-un nou domeniu de activitate, înregistrarea sediului secundar și autorizarea codului CAEN se vor realiza până la prima plată a ajutorului;
  • mențin numărul mediu de salariați, cel puțin la nivelul înregistrat în exercițiul financiar anterior pe perioada de evaluare, selecție, contractare, implementare, inclusiv perioada de durabilitate a proiectului;
  • au capacitatea financiară de a asigura cofinanțarea, cheltuielile neeligibile și costurile ce pot fi generate pe parcursul implementării și durabilității proiectului; În etapa de contractare se vor prezenta scrisoarea de confort angajantă/ scrisoare de garanție/ extras de cont/ dovada unei linii/ contract de credit;
  • demonstrează drepturi asupra imobilului/ imobilelor care fac obiectul cererii de finanțare, iar acestea nu fac obiectul unor litigii sau revendicări;
  • nu au avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior;
  • nu au obligații de plată nete neachitate în termen, către bugetul consolidat și respectiv bugetul local și nu are fapte înscrise în cazierul fiscal pentru toate punctele de lucru;
  • nu se află în stare de faliment, insolvență, procedură de lichidare; nu fac subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat; nu sunt încadrate în categoria întreprinderilor în dificultate;
  • depun un proiect prin care:
    • este vizat unul din teritoriile administrative corespunzătoare programului: județele Gorj, Hunedoara, ITI Valea Jiului (Orașul Uricani, Municipiul Lupeni, Municipiul Vulcan, Orașul Aninoasa, Municipiul Petroșani, Orașul Petrila, inclusiv satele aparținătoare), Dolj, Galați, Prahova, Mureș;
    • se implementează măsuri în ceea ce privește egalitatea de șanse, nediscriminare, accesibilitate; integrează principiul de a nu prejudicia semnificativ mediul (DNSH);
    • au parcurs etapa de încadrare a proiectului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului și au obținut Decizia etapei de încadrare/ Clasarea notificării emisă de autoritatea publică pentru protecția mediului;
    • cel puțin un loc de muncă este creat și menținut inclusiv pe perioada de durabilitate. În procesul de angajare se vor consulta AJOFM și furnizori de servicii de ocupare acreditați pentru identificarea persoanelor defavorizate la nivel local.

CHELTUIELI ELIGIBILE

Se vor finanța următoarele tipuri de cheltuieli:

Costuri directe:

  • Investiții în active corporale:
    • achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, de natura mijloacelor fixe – obligatoriu;
    • achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul implementării măsurilor care contribuie în mod substanțial la obiectivele de mediu – maxim 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului;
    • lucrări de construcție, modernizare, extindere a spațiilor de producție/prestare de servicii existente, inclusiv a utilităților generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI);
  • Activități aferente activelor necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare, utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect – maxim 20% din valoarea eligibilă a activelor corporale ce fac obiectul proiectului;
  • Alte tipuri de activități eligibile:
    • Activități de organizare evenimente (pentru activitatea de producție, comercializare şi internaționalizare) și cursuri de formare profesională;
    • Activități de proiectare;
    • Activități de asistență tehnică și de dirigenție de șantier;
    • Activități de cercetare, dezvoltare, inovare;
    • Activități specifice certificării / recertificării;
    • Certificarea / recertificarea sistemelor de management.

Costuri eligibile indirecte (maxim 7% din costurile directe eligibile):

  • Servicii de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare și pentru managementul de proiect;
  • Informare şi publicitate aferente proiectului.

 

Taxa pe valoarea adăugată este eligibilă pentru cheltuielile eligibile din cadrul proiectului pentru care TVA este nedeductibilă potrivit legislației naționale în domeniul fiscal.

CHELTUIELI NEELIGIBILE

Ajutorul financiar primit nu poate fi utilizat pentru achiziții de:

  • echipamente/ utilaje care funcționează pe bază de combustibili fosili;
  • achiziționarea de terenuri și sau construcții;
  • echipamente second hand;
  • autovehicule și mijloace de transport, conform subgrupa 2.3 ”Mijloace de transport” din H.G. 2139/ 2004;
  • costurile operaționale, de funcționare și întreținere;
  • costuri administrative, cu personalul, cu amortizarea, cu leasingul;
  • bunuri care intră în categoria obiectelor de inventar.

DURATA MAXIMĂ DE IMPLEMENTARE

Perioada de implementare a proiectului nu poate depăși 12 luni pentru proiectele care prevăd exclusiv achiziția de echipamente și 24 de luni pentru cele care implică realizarea de lucrări de construire pentru care este necesară emiterea autorizației de construire, dar nu mai târziu de 31.12.2029.

Perioada de durabilitate este de cel puțin 3 ani de la plata finală în cadrul contractului de finanțare, timp în care activitatea va continua în regiunea pentru care s-a acordat finanțare.

 

CRITERII DE SELECȚIE/ DEPARTAJARE

În cadrul acestui apel de proiecte pragul de calitate este de minim 50 puncte.

Pragul de excelență este de minim 75 puncte. Proiectele care obțin acest prag și care se încadrează în alocarea financiară pot intra direct în etapa de contractare, în ordinea depunerii cererilor de finanțare.

În cadrul apelurilor pentru județele Gorj, Hunedoara, Dolj, Galați, Prahova, Mureș departajarea la punctaje egale se va face în funcție de punctajul obținut pentru următoarele criterii/subcriterii din grila de evaluare:

  • A1 – Domeniul de activitate vizat de investiție;
  • A2 – Localizare sediu social și/sau a punctului de lucru in zona vizata de apel;
  • A3 – Utilizarea materiilor secundare, locale în fluxul investiției productive propuse prin proiect și caracterul inovativ al activităților propuse prin proiect;
  • A4 – Localizarea investiției propuse a fi realizate în cadrul proiectului;
  • A5 – Crearea de noi locuri de muncă suplimentare;
  • A6 – Locurile de muncă propuse a fi create prin proiect;
  • A7 – Măsuri de instruire tip inițiere, calificare, recalificare, perfecționare, specializare cu recunoaștere națională adresate persoanelor angajate pentru ocuparea locurilor de muncă nou create prin proiect;
  • A8 – Investiția productivă este promovată de o întreprindere al cărui acționariat este în procent de minimum 50% din femei;
  • B – Capacitatea financiară a solicitantului;
  • C – Viabilitatea proiectului si calitatea planului de afaceri;
  • D – Contribuția proiectului la obiectivele de mediu și egalitatea de șanse, de tratament și accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități;
  • Ordinea de depunere a proiectelor.

 

În cadrul apelului pentru ITI Valea Jiului departajarea la punctaje egale se va face în funcție de:

  • A1 – Domeniul de activitate vizat de investiție;
  • A2 – Localizare sediu social și/sau a punctului de lucru in zona vizata de apel;
  • A3 – Utilizarea materiilor secundare, locale în fluxul investiției productive propuse prin proiect;
  • A4 – Crearea de noi locuri de muncă suplimentare;
  • A5 – Locurile de muncă propuse a fi create prin proiect;
  • A6 – Măsuri de instruire tip inițiere, calificare, recalificare, perfecționare, specializare cu recunoaștere națională adresate persoanelor angajate pentru ocuparea locurilor de muncă nou create prin proiect;
  • A8 – Acces la noi piețe și caracterul inovativ al activităților propuse prin proiect;;
  • B – Capacitatea financiară a solicitantului;
  • C – Viabilitatea proiectului si calitatea planului de afaceri;
  • D – Contribuția proiectului la obiectivele de mediu și egalitatea de șanse, de tratament și accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități;
  • Ordinea de depunere a proiectelor.

Ce poți face pentru a beneficia de o finanțare nerambursabilă? Informează-te din timp și alege o sesiune de consultanță prealabilă de accesare a programelor de finanțare. Aveți acces la o oră de discuții, fără nicio altă obligație ulterioară. În cadrul sesiunii, în baza direcțiilor de dezvoltare ale companiei dvs., putem oferi soluții personalizate și informații privind condițiile de accesare ale fondurilor nerambursabile.