fbpx
  • Bucuresti
  • Galati
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 1st Blanduziei Street, Sector 2
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 3rd Brăilei Street, 1st Floor
servicii digitale

SUD-VEST OLTENIA (DOLJ, GORJ, MEHEDINȚI, OLT, VÂLCEA) – Digitalizare IMMINACTIV 

PROGRAMUL REGIONAL SUD-VEST OLTENIA

DESCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 25 IUNIE 2024 

ÎNCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 24 AUGUST 2024

CUI SE ADRESEAZĂ

Întreprinderilor din Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia a României (județele Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea) care necesită sprijin pentru investiții în digitalizare pentru consolidare prin utilizarea de instrumente, echipamente și servicii digitale.

FINANȚARE

Alocarea totală a prezentului apel de proiecte este de 21.126.000 euro.

Valoarea totală a finanțării nerambursabile se încadrează între minim 10.000 euro și maxim 75.000 euro.

Ajutorul de minimis solicitat reprezintă maxim 90% din valoarea eligibilă a investiției, iar cel puțin 10% reprezintă contribuția solicitantului.

CRITERII DE ELIGIBILITATE SOLICITANTI

Solicitanții eligibili sunt entitățile care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

a) sunt societăți constituite în baza Legii 31/1990, sau societăți cooperative constituite în baza Legii 1/ 2005 care se încadrează în categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici sau mijlocii;

b) propun o investiție cu locul de implementare în regiunea Sud-Vest Oltenia, indiferent de localizarea sediului social;

c) au domeniul de activitate vizat de investiție (conform Anexa Lista domenii excluse) înscris în obiectul de activitate conform certificatului constatator ONRC;

d) au domeniul de activitate vizat de investiție autorizat la locul de implementare a proiectului. În cazul activării într-un nou domeniu de activitate sau înființării unui sediu secundar, autorizarea clasei CAEN se va realiza până la finalizarea investiției;

e) au înregistrat profit din exploatare în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare;

f) au desfășurat activitate pe o perioadă a cel puțin un an fiscal anterior depunerii cererii de finanțare;

g) nu au avut activitatea suspendată oricând în anul depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior;

h) au înregistrat un număr mediu de salariați de cel puțin 3, în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare;

i) au capacitatea financiară de a asigura cofinanțarea la cheltuielile eligibile, precum și cheltuielile neeligibile și costurile de funcționare și întreținere a investiției – dovada cofinanțării se va depune contractare;

j) dețin un drept real principal asupra imobilului (teren și/ sau clădire) care face obiectul proiectului: proprietate privată, concesiune, superficie / uzufruct folosință cu titlu gratuit, comodat, închiriere/locațiune, (în funcție de tipul proiectului de investiții), pentru cel puțin 3 ani de la data previzionată pentru efectuarea plății finale în cadrul proiectului. Bunurile imobile trebuie să fie libere de sarcini, garanții, litigii, etc;

k) nu au obligații de plată nete neachitate către bugetul de stat, respectiv bugetul local, în ultimul an calendaristic și nu au fapte înscrise în cazierul fiscal;

l) nu se află în dificultate, nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității;

m) nu au fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat/ ajutor de minimis;

n) nu a depășit plafonul de minimis aplicabil – 300.000 euro pe parcursul ultimilor 2 ani fiscali înainte de data depunerii cererii de finanțare și anul curent depunerii;

o) depun un proiect de investiții care:

  • respectă principiile privind dezvoltarea durabilă, egalitatea de șanse, gen, nediscriminarea și accesibilitatea; respectă principiul ”a nu prejudicia în mod semnificativ” – DNSH;
  • a obținut Decizia autorități competente pentru protecția mediului sau Clasarea notificării conform Legii 292/ 2018 și ale Ordinului 269/2020;
  • obțin creșterea nivelului de intensitate digitală prin realizarea a cel puțin 7 tehnologii digitale dintre:

 

  1. acces la internet pentru minimum 50% din angajați care utilizează computere în scopuri de afaceri;
  2. contracte încheiate cu specialiști IT;
  3. acces la Internet de mare viteză (cel puțin 30 Mbps);
  4. achiziția de dispozitive mobile de internet pentru cel puțin 20% dintre angajați;
  5. număr pagini web fără funcții complexe;
  6. un site web cu funcții sofisticate;
  7. număr platforme social media utilizate;
  8. număr soluții pentru publicitatea plătită online;
  9. achiziționarea de servicii de cloud computing de nivel mediu-mare;
  10. număr sisteme de trimitere de facturi electronice adecvate procesării automate;
  11. realizarea de vânzări prin intermediul comerțului electronic care reprezintă minimum 1% din total cifra de afaceri);
  12. realizarea de vânzări prin intermediul comerțului electronic de tip business-to-consumer (B2C) care reprezintă minimum 10% din totalul volumului de comerț electronic.

CHELTUIELI ELIGIBILE

Se acordă sprijin pentru investiții care includ una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:

  • achiziționarea de echipamente hardware TIC, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune;
  • realizarea rețelei LAN/ WIFI;
  • tehnologii și instrumente digitale care conduc la inovarea modelului de afaceri;
  • aplicații software/licențe necesare implementării proiectului, resurse de stocare si procesare, securitate cibernetică, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune;
  • tehnologii specifice de utilizare a inteligentei artificiale;
  • soluții tehnologice care contribuie la securitatea cibernetică;
  • licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi și active similare, care conduc la creșterea intensității digitale a activităților pentru care se solicită finanțare;
  • realizarea instrumentelor de comercializare on-line a produselor/serviciilor proprii (e-shop, eProcurement, eMAll, 3rd party marketplace, value chain service provider, utilizarea tehnologiilor lingvistice bazate pe inteligența artificială);
  • dezvoltarea competențelor personalului care va utiliza echipamentele TIC și care va asigura mentenanța echipamentelor/ produselor achiziționate, inclusiv competențe privind adoptarea tehnologiilor avansate și utilizarea echipamentelor achiziționate;
  • activitățile obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului;
  • servicii de consultanță (identificarea de soluții tehnice de digitalizare; consolidarea securității cibernetice; elaborare și management al proiectului; proceduri de achiziții) și asistență tehnică.

Cuantumul cumulat al cheltuielilor pentru proiectare și asistență tehnică și cheltuielile cu activitățile obligatorii de publicitate și informare aferente proiectului nu poate depăși 5% din valoarea cumulată a celorlalte tipuri de cheltuieli.

 

Taxa pe valoarea adăugată nedeductibilă și nerecuperabilă aferentă cheltuielilor eligibile este eligibilă.

CHELTUIELI NEELIGIBILE

Următoarele categorii de cheltuieli nu sunt eligibile:

  • amenzi, penalități, cheltuieli de judecată şi cheltuieli de arbitraj, amortizarea, penalități;
  • achiziționarea de terenuri şi/sau construcții; cheltuieli cu leasing;
  • costurile operaționale, de funcționare, de testare şi întreținere a obiectivelor finanțate prin proiect;
  • costuri administrative (costuri de personal, chirii, reparații, costuri utilități);
  • contribuția în natură, plăți în numerar;
  • achiziționarea de autovehicule şi mijloace de transport, cu excepția cu excepţia clasei 2.3.6 “Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat”.

DURATA MAXIMA DE IMPLEMENTARE

Perioada de implementare a activităților după semnarea contractului de finanțare este de maximum 24 luni cu posibilitatea de prelungire cu maxim 12 luni, fără a depăși data de 31 decembrie 2029.

Beneficiarul are obligația de a asigura caracterul durabil al proiectului timp de 3 ani de la plata finală în cadrul contractului de finanțare.

CRITERII DE SELECTIE/ DEPARTAJARE

Selectarea proiectelor spre contractare se face pe baza punctajului obținut în urma evaluării tehnice și financiare (prin aplicarea Grilei de evaluare tehnico-financiară).

Pragul minim de calitate care permite acceptarea la finanțare a proiectelor este de 60 de puncte.

Departajarea proiectelor care au obținut același punctaj se va face pe baza punctajului subcriteriului 1.2 din grila ETF, relevant pentru obiectivul specific priorității de investiție.

Ce poți face pentru a beneficia de o finanțare nerambursabilă? Informează-te din timp și alege o sesiune de consultanță prealabilă de accesare a programelor de finanțare. Aveți acces la o oră de discuții, fără nicio altă obligație ulterioară. În cadrul sesiunii, în baza direcțiilor de dezvoltare ale companiei dvs., putem oferi soluții personalizate și informații privind condițiile de accesare ale fondurilor nerambursabile.